Avvikande öppettider under jul och nyår: Vi håller stängt från den 23:e till och med den 26:e december. Den 30:e december stänger vi kl. 14.00. Vi önskar er en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

Vanliga frågor och svar

Leveranser

Ja, i er företagsportal kan du ändra leveransadress och även lägga in nya leveransadresser.

När du lägger order väljer du mellan era olika leveransadresser och har även möjlighet att ange tillfälliga leveransadresser så som byggarbetsplatser.

Se länken i din kundportal eller kontakta oss.

Om produkten finns i lager sker leverans från oss samma eller efterföljande arbetsdag.
Om produkten inte finns i lager kan vi oftast leverera inom 1-2v.
När du lägger din order via webbshoppen får du en uppskattad leveranstid.

I de här fallen är det alltid bäst att ringa oss för att ordna bästa lösningen.

Vi jobbar på en lösning för att du som kund, ska kunna få en prisindikation av fraktkostnad innan leverans. Behöver du ett beräknat pris till dess, ring oss.

Ja, men det tillkommer ytterligare avgift vid leverans till privatperson, beroende på speditör.

Ja, vi har olika alternativ beroende på speditör och frakttyp. Mer info när du lägger din beställning.

Vår standardspeditör är PostNord. Vi har även möjlighet att boka med andra speditörer.

Vi har även egen turbil för kunder i Göteborgsområdet med omnejd.

Ja, kom gärna och hämta hos oss här på Rattgatan 15 i Kungälv.

Vi kan leverera till hela världen. Kontakta oss gärna för mer information.

För leveranser av standardkaraktär använder vi oss av allmänna leveransbestämmelser NLS 10.

Hur blir jag kund?

Från vårt fästelementssortiment säljer vi i första hand till företagskunder. Som privatperson kan du besöka vår butik där vi säljer verktyg m.m. även till privatpersoner. Notera att butikens lösviktssortiment är begränsat, från lager säljer vi enbart hela paket.

Enbart inloggade kunder ser priser. Hör av dig för att bli kund idag! 

Ansök om att bli upplagd som kund genom att gå till vår kundportal, högst upp till höger och välj sedan “Registrera dig”. En ansökan går snabbt att genomföra, inom kort är Ni registrerad kund hos oss.

Självklart! På företagssidan i portalen ser ni vilka andra användare som finns upplagda. För att registrera en ny användare ansöker du enkelt om att bli upplagd som användare för företaget där.

Ansök om att aktivera kundportalen genom att klicka på “Kundportal” högst upp till höger och välj sedan registrera dig.  En ansökan går snabbt att genomföra, inom kort får Ni tillgång till webbshoppen och övriga tjänster i Kundportalen.

Nej, du kan handla i butiken utan att vara registrerad kund. Kundportalen är dock enbart för företag.

Ansök om att bli upplagd som nya användare genom att klicka på kundportal, högst upp till höger och välj sedan registrera dig.

Kundportal

Självklart! På företagssidan i portalen ser ni vilka andra användare som finns upplagda. För att registrera en ny användare ansöker du enkelt om att bli upplagd som användare för företaget där.

Kundportalen hittar du högst upp till höger.

Om ni önskar ta bort en användare kontaktar ni oss så löser vi det åt er.

Kundportalen är en plattform där du, som företagskund, bland annat kan beställa, se priser och bevaka leveranser. Du har möjligheten att spara dina favoritartiklar och får tillgång till andra genvägar för att underlätta för dig som kund.

Klicka på “Kundportal” högst upp till höger och välj “Glömt lösenord” följ därefter instruktionerna.

Betalning

I första hand faktura. I vår butik erbjuder även betalkort - ingen kontanthantering.

Ta kontakt med din säljare eller vår ekonomiavdelning direkt.
Telefon: +46 303 20 67 00

Om du har webb-inloggning så syns dina fakturor i din kundportal. Har du ingen inloggning kan du alltid kontakta oss för att få en kopia.

Vi erbjuder idag främst fakturor i .pdf-format via e-post, vi har även e-faktura samt brev.

Reklamation

Alla returer måste returneras med retur- och fraktsedlar försedda av oss. Krediteringar utbetalas när returen och anledningen till reklamationen är bekräftad hos oss.

Börja alltid med att kontakta oss, tillsammans går vi igenom vad som blivit fel och hittar den bästa och snabbaste lösningen.

Villkor & policy

Du ser dina betalningsvillkor inne i er kundportal. 

För leveranser av standardkaraktär inom Skandinavien så använder vi oss av de allmänna leveransbestämmelser NLS 10.

Produkter

Ja! Vi hjälper ofta kunder med kundspecifika produkter. Kontakta oss för att se hur vi kan hjälpa er!

Ja, ni kan få artiklarna förmonterade av oss. Det kan exempelvis vara en enkel montering som att mutter ska vara gängad på en gängstång vid leverans eller mer kundspecifik montering. Hör av er!

I samråd med dig som kund tar vi del av er montering, gärna på plats hos er, där vi identifierar vad ni använder idag och om det t.ex. finns flera produkter som kan ersättas av färre. Vilket minskar mängden unika produkter att hålla koll på, samt ökar volymen av de ni använder. Det sparar både tid och pengar för er.

Vi har ett brett sortiment på de vanligtvis förekommande materialen och ytbehandlingarna, vi lagerför och kan även tillhandahålla produkter i specialmaterial och andra ytbehandlingar.

Mer info om material och ytbehandlingar finns på våra tekniska sidor.